Totalt antall sidevisninger

mandag 17. september 2012

Korrigan

Heldige meg! En god venninne fikk en liten jente og jeg fikk strikke jentestrikk. Det er gøy med guttestrikk også, men synes utvalget på fine jentemønstre er så mye større. Da koser jeg meg masse med å surfe rundt og lete etter et riktig mønster. Valget falt på Korrigan.






Synes at det er helt genialt med top-down nesten ingen montering. Gjorde litt endringer underveis, strikket hele i vrang etter flettene, synes det ble litt helere. Strikket også en del lenger ermer og bole enn i oppskriften.

Fakta:
Oppskrift: Korrigan
Garn: Baby Alpaca Silk 97 g. Strikket i en nydelig grønn farge som jeg ikke helt fikk frem på bildene
Garnet ble kjøpt hos Karmin i Kristiansand i sommer. En nydelig butikk eller et paradis for alle oss som elsker garn. Kjempeutvalg og ikke minst delikat, en anbefaling!( he he, jeg er ikke er sponset av butikken)

4 kommentarer:

  1. Kjempe flott jakke! Gøy å strikke litt smått innimellom:)

    SvarSlett
  2. Nydelig jakke! Garnet er et kapittel for seg. Kjempegodt å strikke av og behagelig i bruk.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke i nydelig farge :-) jeg også er stor fan av å strikke top- down mønster! Kun feste et par tråder så vips; ferdig!

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...