Totalt antall sidevisninger

fredag 24. februar 2012

Reprise

Svogeren min sa han burde ha ønsket seg en ordentlig ull lue, de han hadde var i akryl og klødde litt. Jeg liker absolutt ikke akryl og mener at all vinterluer bør være av ull. Jeg likt godt mønsteret og garnet til den forrig herrelue jeg strikket, og tilbød meg å lage en tilsvarende. Han ville gjerne det, men ønskedt en litt rundere avslutning. Siden jeg har strikket med litt tykkere garn enn i oppskriften ble den forrige lua litt spiss på toppen. Jeg endret litt, la opp 125 masker istedenfor 120, og hadde fem innfellinger istedenfor fire. Det ble ønsket effekt, litt rundere avslutning. Resultatet er her:



Fakta:
Oppskrift: Jacques cousteau hat
Garn: Drops Merino Extra Fine
Pinne 4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...