Totalt antall sidevisninger

onsdag 8. februar 2012

Kan det fikses, klart det kan!

Mannen ønsket seg genser til jul. som den gode kone jeg er ønsket jeg og innfri det ønsket. Må ærlig innrømme at det er ikke han som får mest hjemmestrikket. Jeg fant en genser som jeg tror ville falle i smak, han liker det klassiske og ville gjerne ha mulighet for å ha skjorte inni genseren. Liker veldig godt designet til Jared Flood og falt for modellen Brownstone. Siden det var julegave ble den stikket i skjul. Jeg tok mål av en annen genser og la litt på i lengde på bolen og ermene for at den skulle passe. ellers fulgte jeg oppskriften på størrelsen. For  å være på den sikre siden passet jeg på at strikkefastheten stemte, det jeg ikke hadde tenkt på er at det er forskjell på størrelsene her hjemme og over der. Den ble utrolig vid og genseren ble alt for stor og synes selv at den ikke satt så fint på. Så da måtte den fikses på. Jeg tok vare på den øverste delen fra halsen og opp, og strikket en smalere nederdel hvor jeg økte ut og sydde de to delene sammen med maskesting.







Sluttresultatet ble bra og mannen er fornøyd!

Fakta:
Oppskrift: Brownstone av Jared Flood
Garn :Shelter Jeg valgte dette garnet fordi det virket så lett. Har ikke funnet noe annet like bra alternativ og genseren er varm og god uten å bli for tung og sige. Brukte 10 nøster, 1000g









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...